AkU

AkU

Tuesday, March 20, 2012

hari ni jam 18.55

hari ni aku mmg x lyan si dia....aku mintk maaf k....
tpy ptg tdi aku bru je hbz bca diary dia....
aku pon terkejot 2 pon adik dia yg tlong bgi kan at aku...
smasa aku sdnag main badmintn ptg tdi....sory lah bkan lela bkn x nak angkt call yum...tpy x bersdia lgi...lela taw yum sngt cmbru........
apa motif agaknyer copy paste blog lela dan bgi induk yati baca????
jgn terlalu risau k..lela baik2 aja.....dan x kan tggl kan yum....cba bgi lela msa jer untk tenangkan dri..
qayyuum..oh ...qayyuum...mmg lucu smpai ptg tdi pompuan bwak rxz pon 2 ckp aku yg kuar..hhmm...
sabar jelh...




apa2 pon..lega jer bla bca diari si dia...
aku taw kau mmg btl2 syg an aku..
tq yer mencintai lela dan syg pada lela...
walaupun mmg ramai yg syg lela at luar sana uh..
dalam hati lela hanya ada Abdul Qayyumm Abd Rahim sahja..
percyalah..
jujurnyer lela mmg rmai kwan lelaki tpy x bermkna lela curamg org nyer...
lela setia pada yg 1..

Kasih sayang itu cantik,
kasih sayang itu indah, 
kasih sayang itu murni, selamanya di hati,,

Kasih Sayang jua adalah anugerah, cinta kasih jua adalah hidayah oleh itu hargailah kasih sayang yang ada.. dan mohonlah hidayah Allah semoga mendapat rahmatNya.. Biar apa orang kata, yang baik pun dikata dan yang burukpun dikata jua, usah membekas di hati dan di mata, peraturan agama Allah kita jagai, tiada guna hidup ini jika jauh dari redha 


Aku tidak berharap utk menjadi
org yg terpenting dlm hidupmu,
kerana itu merupakan permintaan yg terlalu besar bagiku,
Aku hanya berharap suatu saat nanti jika kau melihatku,
kau akn tersenyum dan berkata,,
"Dialah org yg selalu menyayangiku"
 



aku amat mencintainye....




Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.


No comments:

Post a Comment